2015 |
Tramkade verovert ruimteLangzaam komt er meer ruimte voor initiatieven op de Tramkade. „Het gebouw blijft altijd leidend."
Bart Gotink | Brabants Dagblad vrijdag 18 september 2015 | 6-7
|
|
2015 |
Gemeente Den Bosch wil investering van één miljoen in Tramkade geheel terugverdienenDe investering die nodig is om gebouwen op de Tramkade wind- en waterdicht te maken (1 miljoen) kan binnen tien jaar worden terugverdiend. Als het maximaal aantal vierkante meters ook daadwerkelijk wordt verhuurd aan de stichting Tramkade (9.770 vierkante meter), bedraagt de totale opbrengst 1,2 miljoen euro. Of dat gehaald wordt is echter afhankelijk van een hoop mitsen en maren. Het stadsbestuur spreekt dan ook van een ‘streven’.
Bart Gotink | Brabants Dagblad maandag 7 december 2015 | 1
|
|
2017 |
Een plek voor de auto? Dokken danHet gaat goed met de Tramkade, maar er moet nog wel flink worden geïnvesteerd in het terrein aan de Dieze. En dus wordt betaald parkeren ingevoerd, als extra inkomstenbron.
Bart Gotink | Brabants Dagblad donderdag 20 juli 2017 | Regio 2-3
|
|
2017 |
Hardop dromen over de Bossche goudkustDe Kop van ’t Zand met de Tramkade is een gebied waar Den Bosch goede sier mee wil en kan maken. D66 spreekt zich al eerste hardop uit over de mogelijkheden na 2025 – of zelfs al vóór die tijd. Laat de cultuur zitten en maak het groen, heel groen.
Jos van de Ven | Brabants Dagblad woensdag 1 november 2017 | Regio 1
|
|
2017 |
‘De Tramkade moet wel een unieke plek blijven’Een ondernemer wil zekerheid, maar juist de onzekerheid wat er na 2025 gaat gebeuren op de tramkade, geeft het gebied het experimentele karakter.
Bart Gotink | Brabants Dagblad donderdag 2 november 2017 | Regio 5
|
|
2017 |
Trammelant op de TramkadeDe Tramkade is een succes, zo is althans het beeld dat een officiële evaluatie opleverde. maar achter de schermen vechten partijen elkaar al vier jaar ‘de kiet uit’.
Bart Gotink | Brabants Dagblad donderdag 9 november 2017 | Regio 1
|
|
2018 |
Lamp krijgt tweede leven op TramkadeNa twee jaar stof vangen is er een plek gevonden voor (een deel van) de ‘veel te moderne’ honingraatlampen van de Bossche Markt. Ze komen op de Tramkade.
Bart Gotink | Brabants Dagblad woensdag 10 januari 2018 | Regio 3
|
|
2018 |
Weg is de ranzige geur en Café De Vaart kan openDe ranzige geur is weg, de hoge silo’s zijn afgedicht. Na maanden werk is een nieuwe stuk industriële ruimte van de Tramkade klaar om gasten te ontvangen.
Bart Gotink | Brabants Dagblad vrijdag 26 januari 2018 | Regio 3
|
|
2019 |
‘Vaag tien jaar experimenteren op Tramkade niet zomaar weg’Ook in de Spoorzone zijn veel woningen nodig. Blijft er plek voor andere, sociale of culturele initiatieven, óf worden die vermalen tussen geld en stenen?
Bart Gotink | Brabants Dagblad zaterdag 8 juni 2019 | Regio 3
|
1908 | W. Schuurmans (timmerman) - P. v.d. Veerdonk (karnmaker) |
1908 | wed. van Beijnen |
1910 | wed. van Beijnen |
1923 | Dirk Blankenstein (agent van politie) |
1928 | A. Verhulst |
1943 | G.H. Bekkers (schipper) |
1908 | G. Vogels (voerman) |
1910 | W. Schuurmans (timmerman) - P. v.d. Veerdonk (karnmaker) |
1928 | J.A. Kraneveld - W. Schuurmans - J.J.M. Timmermans |
1943 | P. Damen (arbeider) - wed. B.P. Peskes-Steenbruggen - C. Selsig (kolendrager N.S.) |
1910 | H.L. Verschuren (koetsier) |
1928 | H.L. Verschuren |
1943 | H.L. Verschuren (chauffeur) |
1910 | H. Hooijmans (kellner) |
1928 | C.H. Pagie |
1943 | P. Versteeg (houtbewerker) |
1910 | H. Peters (machinist stoomboot) |
1923 | Antonius J.M. Franken (autobushouder) - Petrus J. Groothuizen (zadelmaker) |
1928 | A.J.M. Franken - W. van Haaren |
1943 | W.B.J. Kraneveld (bakker) |
1910 | A. van der Linden (behanger) |
1928 | W.C.J. van Immesen |
1943 | H.T. v.d. Ven (fabr. arb. meelfabriek) |
1910 | A. van den Boom (arbeider) |
1928 | A.J.P. Brands |
1943 | C. van de Berk (handelaar in zand en grint) |
1910 | G.P. Veenhuizen (beambte SS) |
1928 | A. Schelle |
1943 | K.J. Fransen (stoker-machinist) |
1910 | H.J.M. Morra-van Buel (stoffeerder) |
1928 | W.P. Mulders |
1943 | W.W.J. Mulders (machinist) |
1910 | G.P. Hagemans (hoofdconducteur SS) |
1928 | wed. M. Schroeder |
1910 | J. v.d. Laar (voorman arbeider SS) |
1928 | J.F. van Poorten |
1943 | F.H.M. Merx (nachtwaker) |
1910 | H.C. Pijnenburg (hoofdconducteur SS) |
1923 | Antonie L. Boom (ijzergieter) |
1928 | A.L. Boom - F.W. Boom |
1943 | H. van Doremalen (kleerm.) |
1910 | J.F. van Hirtum (melkslijter) |
1928 | W. van der Velden |
1943 | S.C.J. Eliëns (schipper) - J.H.M. van Overdijk (hulpbesteller P.T.T.) |
1910 | J.F. van Hirtum (melkslijter) |
1923 | Jan L. Frissen (klerk gem. werken) |
1928 | M.J.C. Jongen |
1943 | Th.A.M. van der Leeuw (meubelmaker) |
1928 | H.C. de Bresser |
1943 | A.J.W. van der Krabben (kleermaker) |
1928 | G.C. Smith |
1943 | A.H. van Linder (schilder) |
1928 | L.R.J. Pijnenburg |
1943 | L.R.J. Pijnenburg (schoenmaker) |
1923 | Cornelis van den Berk (zandschipper) |
1928 | C. van den Berk |
1943 | C. v.d. Berk (grindhandel) - W.H.M. Walschots (koopman in kruidenierswaren) |
1928 | H.J. Vermeulen |
1943 | M.W.C. van der Velden (kantoorbed. N.V. meelfabriek) |
1923 | Hendrik J. Vermeulen (kantoorbediende) |
1928 | N.V. Ned. Bakkerij Meelfabr. - F.J. Neggers |
1943 | C. v.d. Berk (grindhandel) - N.V. Meelfabrieken der Nederlandsche Bakkerij - F.J. Neggers (chef-molenaar) |
1928 | J.J. van der Meijden - Chr. Ooms |
1943 | J. Heidanus (machinist) |
5211 VB 3..15 5211 VB 2..26
1909 : aan één zijde bebouwd 1..17